2020/06/04 at 2:56 ΜΜ 04/06/2020 newsroomΤρεις τροπολογίες κατέθεσε στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ. Και οι τρεις αφορούν κατάργηση πρόσφατων νομοθετικών επιλογών της κυβέρνησης ΝΔ που έχουν βλάψει σοβαρά σχολεία και πανεπιστήμια. Θα συζητηθούν στην Ολομέλεια την ερχόμενη βδομάδα, στη διάρκεια της συνεδρίασης για το Σ/Ν Κεραμέως για εκπαίδευση.
Όπως εξήγησε ο τομεάρχης Παιδείας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλης, με τις τροπολογίες:
** Πρώτον, ζητείται η κατάργηση της επαίσχυντης τροπολογίας για «κάμερες στην τάξη» που συμπεριέλαβε αιφνιδιαστικά σε άσχετο νομοσχέδιο η κα Κεραμέως και στην ουσία δεν υλοποιήθηκε, τουλάχιστον στα δημόσια σχολεία και στα περισσότερα ιδιωτικά, μετά την εύλογη αντίδραση γονέων και εκπαιδευτικών. Άλλο βέβαια (έχει τονιστεί πολλές φορές) η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπως από ανάγκη υλοποιήθηκε δυο και πλέον μήνες, άλλο η μετατροπή της τάξης σε reality, με ζωντανή μετάδοση -άρα βορά στα μάτια όλων- όσων συζητούν οι μαθητές με τους καθηγητές τους.
** Δεύτερον, ζητείται η κατάργηση της περίφημης διάταξης για τα «κολέγια», με την οποία υποβαθμίστηκαν τα προσόντα των υποψηφίων για πρόσληψη ή διορισμό στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στόχος της νομοθέτησης ήταν να αποκτήσουν πρόσβαση στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και οι κάτοχοι μη διαβαθμισμένων και μη αναγνωρισμένων πτυχίων ιδιωτικών κολεγίων. Εξάλλου και αυτή η ρύθμιση δεν έχει εφαρμοστεί, αφού δεν την έκανε δεκτή το ΑΣΕΠ στις τρέχουσες προκηρύξεις για τους εκπαιδευτικούς, που ξεκίνησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Αυτονόητο είναι ότι τα πτυχία που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής πρέπει να γίνονται αποδεκτά μόνο εφόσον έχουν τύχει ακαδημαϊκής αναγνώρισης από τον αρμόδιο κρατικό οργανισμό (τον ΔΟΑΤΑΠ) όπως ίσχυε ως σήμερα.
** Τρίτον, ζητείται να δοθεί στα ΑΕΙ η δυνατότητα να προσφέρουν δωρεάν διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης στους αποφοίτους των ΕΠΑΛ. Η σχετική ρύθμιση ανεστάλη χωρίς καμία ακαδημαϊκή αιτιολόγηση, μόνο και μόνο γιατί αποτελούσε πετυχημένη πρωτοβουλία της προηγούμενης κυβέρνησης, που είχαν αγκαλιάσει τα ελληνικά πανεπιστήμια. Αφενός έδινε διέξοδο στους νέους αποφοίτους της δημόσιας επαγγελματικής εκπαίδευσης, εφοδιάζοντάς τους με αναβαθμισμένα προσόντα, και αφετέρου οδηγούσε στη βελτίωση της ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών στα ελληνικά νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις.
Στην ομιλία του ο Νίκος Φίλης αναφέρθηκε σε ορισμένες εξαιρετικά αρνητικές πτυχές του νομοσχεδίου Κεραμέως: Αύξηση αριθμού μαθητών ανά τάξη και εκπαιδευτικό στα δημοτικά σχολεία, εισαγωγή ξένης γλώσσας στα… νηπιαγωγεία (δεν εφαρμόζεται σε καμία μεγάλη ευρωπαϊκή χώρα, πλην ειδικών περιπτώσεων), αύξηση των εξετάσεων στα γυμνάσια που δεν προσφέρει παιδαγωγικώς απολύτως τίποτα, απλώς στέλνει τα παιδιά στα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα -εξάλλου αυτός είναι και ο στόχος του υπουργείου-, κατάργηση, απολύτως ακατανόητη, της εξέτασης της Κοινωνιολογίας στις πανελλήνιες, ακόμα και για την είσοδο σε σχετικές σχολές, με συναφές γνωστικό αντικείμενο και άλλα.
Η κα Κεραμέως δεν έχει πετύχει για το νομοσχέδιό της καμία συναίνεση. Ούτε ανάμεσα στα κόμματα της αντιπολίτευσης, ούτε ανάμεσα στους φορείς. Είναι χαρακτηριστικό ότι προχτές, στην ίδια Επιτροπή, το υπερασπίστηκαν με έμφαση μόνο οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων!
Ο αγώνας είναι διπλός. Στους δρόμους και στη Βουλή. Στην Ολομέλεια θα συνεχιστεί η μάχη για να υποχρεωθεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου να αποσύρει και άλλες διατάξεις, όπως έχει ήδη κάνει υπό το βάρος των αντιδράσεων (απέσυρε πχ. τις διατάξεις που απέκοπταν το 40-50% των νέων από τα ΕΠΑΛ).