Ν. Κακλαμάνης: «Αναστάτωση γονέων και μαθητών για τη μετατροπή του 26ου Γυμνάσιου Αθηνών σε Πειραματικό».

2022/02/07 at 11:23 ΠΜ 07/02/2022 newsroom Προβληματισμό και αναστάτωση σε γονείς και μαθητές του 26ου Γυμνασίου Αθηνών έχουν προκαλέσει οι πληροφορίες περί πρόθεσης και εισήγησης της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας προς το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για μετατροπή του εν λόγω σχολείου σε Πειραματικό.

 

Το θέμα φέρνει στην επιφάνεια ο Βουλευτής Α’ Αθηνών της ΝΔ, Νικήτας Κακλαμάνης, με ερώτησή του προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, στην οποία ζητά να ενημερωθεί εάν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα οι συγκεκριμένες πληροφορίες.

 

Ο Ν. Κακλαμάνης αρχικά επισημαίνει ότι η εισήγηση γίνεται χωρίς να έχει προηγηθεί η αναγκαία διαβούλευση με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη της εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές) και έχει σκοπό να δημιουργήσει ένα Πειραματικό Σχολείο (Γυμνάσιο-Λύκειο) για την εισαγωγή των μαθητών που φοιτούν στα Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία του Μαρασλείου με τη μέθοδο των συνδεδεμένων σχολείων, μεθοδεύοντας την κατάργηση του μοναδικού δημόσιου σχολείου, του 26ου Γυμνασίου Αθηνών.

 

Κατά συνέπεια, όπως σημειώνει ο Βουλευτής Α’ Αθηνών της ΝΔ, οι μαθητές που φοιτούν στο 15ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, και οι οποίοι, μέχρι σήμερα, συνέχιζαν τη φοίτησή τους στην υποχρεωτική εκπαίδευση στο 26ο Γυμνάσιο Αθηνών, δεν θα έχουν πρόσβαση σε Δημόσιο Γυμνάσιο, καθώς στην περιοχή δεν υπάρχει άλλο Ημερήσιο Γυμνάσιο.

 

Αυτό συμβαίνει γιατί η εισαγωγή σε Πειραματικά Σχολεία γίνεται κατόπιν κλήρωσης -στην οποία συμμετέχουν μαθητές από όλη την Αττική- κι όχι με βάση τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους.

 

Αποτέλεσμα είναι η εν λόγω απόφαση να επηρεάζει και την πρόσβαση σε Δημόσιο Γυμνάσιο της περιοχής και τους μαθητές που φοιτούν στα 14ο και 16ο Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία Αθηνών, ενώ δημιουργούνται αρνητικές συνέπειες στον μακροχρόνιο προγραμματισμό των οικογενειών καθώς μια από τις πολύ σημαντικές παραμέτρους για την επιλογή του τόπου μόνιμης κατοικίας είναι και η ύπαρξη καλών δομών εκπαίδευσης.

 

Παράλληλα, στερεί βίαια από τους μαθητές που μένουν στην περιοχή και φοιτούν μαζί σε όλο το δημοτικό, τη συνέχεια της κοινωνικής τους ζωής και της καθημερινότητάς τους (παρέες, φίλες/ους).

 

Για τον λόγο αυτό, ο Ν. Κακλαμάνης ζητά να ενημερωθεί σε ποιες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο Παιδείας για να προστατεύσει το δικαίωμα πρόσβασης των μαθητών της Α’ Δημοτικής Κοινότητας (Κολωνακίου) στη δημόσια εκπαίδευση και να διασφαλίσει την ποιότητα ζωής και την καθημερινότητα των παιδιών και των οικογενειών τους.