2024/05/21 at 9:42 ΠΜ 21/05/2024 newsroom
Ζούμε σε περίεργες εποχές. Πρόσφατες εξελίξεις νέα: αν το όχημά σας κατασκευάστηκε τα
τελευταία χρόνια, πιθανότατα οδηγείτε μια μηχανή συλλογής δεδομένων που μπορεί να
συλλέγει προσωπικές πληροφορίες τόσο ευαίσθητες όσο η φυλή, το βάρος και η
σεξουαλική σας δραστηριότητα. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα τελευταία μοντέλα
αυτοκινήτων γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας γνωρίζουν αν έχετε δέσει τη ζώνη ασφαλείας
σας και πόσο δυνατά πατάτε τα φρένα, σύμφωνα με νέα ευρήματα από την έρευνα
«Privacy Not Included» της Mozilla.
Η Mozilla που είναι παράλληλα ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός διαπίστωσε ότι κάθε
μεγάλη μάρκα αυτοκινήτων δεν τηρεί τα πιο βασικά πρότυπα προστασίας της ιδιωτικής
ζωής και ασφάλειας στα νέα μοντέλα με σύνδεση στο διαδίκτυο, ενώ και οι 25 μάρκες που
εξέτασε απέτυχαν στο τεστ του οργανισμού. Η Mozilla διαπίστωσε ότι πολύ γνωστές μάρκες
αυτοκινήτων συλλέγουν δεδομένα σχετικά με τους οδηγούς, συμπεριλαμβανομένης της
φυλής, των εκφράσεων του προσώπου, του βάρους, των πληροφοριών για την υγεία και
του τόπου οδήγησης. Ορισμένα από τα αυτοκίνητα που εξετάστηκαν συνέλεξαν δεδομένα
που δεν θα περιμένατε να γνωρίζει το αυτοκίνητό σας, συμπεριλαμβανομένων
λεπτομερειών σχετικά με τη σεξουαλική δραστηριότητα, τη φυλή και τη μεταναστευτική
κατάσταση, σύμφωνα με τη Mozilla.
"Πολλοί άνθρωποι σκέφτονται το αυτοκίνητό τους ως ιδιωτικό χώρο – κάπου όπου μπορείτε
να καλέσετε το γιατρό σας, να κάνετε μια προσωπική συζήτηση με το παιδί σας στο δρόμο
για το σχολείο, να κλάψετε για έναν χωρισμό ή να οδηγήσετε σε μέρη που δεν θέλετε να
γνωρίζει ο κόσμος", δήλωσε η Jen Caltrider, διευθύντρια της έρευνας «Privacy Not
Included», σε δελτίο τύπου. "Αλλά αυτή η αντίληψη δεν ανταποκρίνεται πλέον στην
πραγματικότητα. Όλα τα νέα αυτοκίνητα σήμερα είναι εφιάλτες απορρήτου σε ρόδες που
συλλέγουν τεράστιες ποσότητες προσωπικών πληροφοριών".
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν μια ποικιλία εργαλείων συλλογής δεδομένων,
συμπεριλαμβανομένων μικροφώνων, καμερών και των τηλεφώνων που οι οδηγοί
συνδέουν με τα αυτοκίνητά τους. Οι κατασκευαστές συλλέγουν επίσης δεδομένα μέσω των
εφαρμογών και των ιστότοπων τους και μπορούν στη συνέχεια να πωλούν ή να μοιράζονται
τα δεδομένα αυτά με τρίτους.
Όλες οι 25 μεγάλες μάρκες αυτοκινήτων που εξετάστηκαν στην τελευταία έκδοση της
έρευνας της Mozilla απέτυχαν στην προστασία της ιδιωτικής ζωής των καταναλωτών.
Σύμφωνα με την έρευνα της Mozilla, οι δημοφιλείς παγκόσμιες μάρκες μπορούν να
συλλέγουν λεπτομερή προσωπικά δεδομένα όπως η σεξουαλική δραστηριότητα, η
μεταναστευτική κατάσταση, η φυλή, οι εκφράσεις του προσώπου, το βάρος, η υγεία και οι
γενετικές πληροφορίες, καθώς και ο τόπος οδήγησης. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα
δεδομένα συλλέγονται από αισθητήρες, μικρόφωνα, κάμερες και τα τηλέφωνα και τις
συσκευές που οι οδηγοί συνδέουν στα αυτοκίνητά τους, καθώς και από εφαρμογές
αυτοκινήτων, ιστότοπους εταιρειών, αντιπροσωπείες και τηλεματική οχημάτων. Οι μάρκες
μπορούν στη συνέχεια να μοιράζονται ή να πωλούν αυτά τα δεδομένα σε τρίτους. Οι
μάρκες αυτοκινήτων μπορούν επίσης να πάρουν πολλά από αυτά τα δεδομένα και να τα
χρησιμοποιήσουν για την ανάπτυξη συμπερασμάτων σχετικά με τη νοημοσύνη, τις
ικανότητες, τα χαρακτηριστικά, τις προτιμήσεις και άλλα.
Μια ακόμη σημαντική ανακάλυψη της έρευνας της Mozilla είναι ότι καμία από τις μάρκες
δεν πληροί τα ελάχιστα πρότυπα ασφαλείας της Mozilla. Συγκεκριμένα, οι ερευνητές δεν
μπόρεσαν να επιβεβαιώσουν αν κάποια από τις μάρκες αυτοκινήτων κρυπτογραφεί όλες τις
προσωπικές πληροφορίες που αποθηκεύει στα οχήματα, και μόνο μία από τις μάρκες
απάντησε καν στις ερωτήσεις της Mozilla σχετικά με την κρυπτογράφηση. Η νεότερη
έκδοση της έρευνας «Privacy Not Included» εξετάζει τα ελαττώματα απορρήτου και
ασφάλειας των εμπορικών σημάτων αυτοκινήτων που καλύπτουν πέντε χώρες: ΗΠΑ,
Γερμανία, Ιαπωνία, Γαλλία και Νότια Κορέα. Οι ερευνητές ξόδεψαν 600 ώρες διαβάζοντας
πολιτικές απορρήτου, κατεβάζοντας εφαρμογές και αλληλογραφώντας με τις μάρκες- η
πλήρης μεθοδολογία μπορεί να βρεθεί εδώ. Όλα τα νέα αυτοκίνητα σήμερα απειλούν την
ιδιωτικότητα των οδηγών τους καθώς συλλέγουν τεράστιες ποσότητες προσωπικών
πληροφοριών". Όπως σχολιάζει η Jen Caltrider, διευθύντρια της έρευνας «Privacy Not
Included»: "Πολλοί άνθρωποι σκέφτονται το αυτοκίνητό τους ως ιδιωτικό χώρο – κάπου
όπου μπορείτε να καλέσετε το γιατρό σας, να κάνετε μια προσωπική συζήτηση με το παιδί
σας στο δρόμο για το σχολείο, να κλάψετε για έναν χωρισμό ή να οδηγήσετε σε μέρη που
δεν θέλετε να γνωρίζει ο κόσμος. Αλλά αυτή η αντίληψη δεν ανταποκρίνεται πλέον στην
πραγματικότητα. Όλα τα νέα αυτοκίνητα σήμερα είναι εφιάλτες ιδιωτικότητας σε ρόδες
που συλλέγουν τεράστιες ποσότητες προσωπικών πληροφοριών".
Η ουσιαστική συγκατάθεση είναι ανύπαρκτη. Συχνά, η "συγκατάθεση" για τη συλλογή
προσωπικών δεδομένων τεκμαίρεται απλώς και μόνο με το να είσαι επιβάτης στο
αυτοκίνητο.