2025/03/03 at 12:26 ΜΜ 03/03/2025 newsroom
Αυτή η τεχνολογία, που έχει σχεδιαστεί κυρίως για αυτόνομα μη επανδρωμένα
αεροσκάφη επιθεώρησης γραμμών μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, θα
μπορούσε να έχει ευρείες εφαρμογές σε διάφορες εργασίες που σχετίζονται με
μη επανδρωμένα αεροσκάφη.
Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος είναι κατασκευασμένο σε ένα εμπορικό
πλαίσιο και είναι εξοπλισμένο με τυποποιημένα εξαρτήματα μη επανδρωμένου
αεροσκάφους, όπως μπαταρία, μικροϋπολογιστή, μονάδα αυτόματου πιλότου,
ραντάρ και κάμερα. Το μοναδικό χαρακτηριστικό του είναι ένας παθητικά
ενεργοποιούμενος απαγωγέας καλωδίων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας,
που στεγάζεται μέσα σε έναν οδηγό καλωδίων, ο οποίος του επιτρέπει να
προσγειώνεται και να πιάνει τα καλώδια ρεύματος.
Όταν η μπαταρία του μη επανδρωμένου αεροσκάφους εξαντληθεί,
χρησιμοποιεί την κάμερα και το ραντάρ του για να εντοπίσει ένα καλώδιο
ρεύματος και στη συνέχεια ανεβαίνει απευθείας προς αυτό. Ο οδηγός
καλωδίου κατευθύνει τη γραμμή στον αρπάγη, ο οποίος σφίγγει τη γραμμή
χωρίς να χρειάζεται εξωτερική τροφοδοσία. Στη συνέχεια, το drone αντλεί
ηλεκτρική ενέργεια από τη γραμμή ρεύματος για να επαναφορτίσει την
μπαταρία του. Μια μικρή ποσότητα ανοδικής ώθησης είναι το μόνο που
απαιτείται για την ενεργοποίηση της αρπάγης και η ίδια η γραμμή
τροφοδοσίας μπορεί να τροφοδοτήσει το κύκλωμα ελέγχου της αρπάγης υπό
επαρκή τάση. Σε δοκιμές πεδίου, το drone λειτούργησε για πάνω από δύο
ώρες, φορτίζοντας πέντε φορές κατά τη διάρκεια επιθεωρήσεων γραμμών
ηλεκτροδότησης.
Οι ερευνητές επικεντρώνονται τώρα στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας του
συστήματος για δοκιμές σε διάφορα περιβάλλοντα και καιρικές συνθήκες.
Αυτό το αυτοφορτιζόμενο μη επανδρωμένο αεροσκάφος θα μπορούσε να
επεκτείνει σημαντικά τις δυνατότητες των μη επανδρωμένων αεροσκαφών,
επιτρέποντας μεγαλύτερους χρόνους πτήσης και συνεχή λειτουργία σε
διάφορες εφαρμογές και βιομηχανίες.
Αυτοφορτιζόμενο ντρόουν
