Η βιομηχανία ευεξίας και ομορφιάς είναι έτοιμη να λάμψει

2025/03/30 at 9:11 ΜΜ 30/03/2025 newsroomΤι οδηγεί το επόμενο κύμα καινοτομίας στον τομέα της ευεξίας και της
ομορφιάς; Οι επαγγελματίες του κλάδου θα εξερευνήσουν τις δυνατότητες τις
επόμενες τρεις ημέρες στο Διεθνές Συνέδριο Αισθητικής, Καλλυντικών και Σπα
(IECSC) στη Νέα Υόρκη. Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει συνεδρίες και εκθέσεις
σχετικά με το μάρκετινγκ, τη διοίκηση επιχειρήσεων και την ανάπτυξη του
λιανικού εμπορίου – κρίσιμοι τομείς για τον κλάδο, καθώς οι φορείς επιδιώκουν
να αξιοποιήσουν τη νέα τεχνολογία για να διαφοροποιηθούν. Το Gen AI, για
παράδειγμα, θα μπορούσε να προσθέσει 9 έως 10 δισεκατομμύρια δολάρια
στην παγκόσμια οικονομία με βάση τον αντίκτυπό του μόνο στον κλάδο της
ομορφιάς.
Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών McKinsey, h ομορφιά δεν βρίσκεται πλέον
στο μάτι του θεατή, αλλά στα χέρια του προτροπέα της παραγωγικής τεχνητής
νοημοσύνης (gen AI). Η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να
προσθέσει 9 έως 10 δισεκατομμύρια δολάρια στην παγκόσμια οικονομία με
βάση τον αντίκτυπό της μόνο στον κλάδο της ομορφιάς,1 και οι πρώτοι φορείς
έχουν ήδη αρχίσει να δοκιμάζουν την τεχνολογία. Ωστόσο, η κλιμάκωση
αυτών των πειραμάτων θα αποτελέσει πρόκληση, δεδομένης της ταχύτητας
της καινοτομίας της γενιάς AI.
Το χάσμα μεταξύ των υστερούντων και των ηγετών στον κλάδο της ομορφιάς
θα μεγαλώσει μόνο όταν οι ηγέτες αναπτύξουν επιτυχώς την τεχνητή
νοημοσύνη σε κλίμακα. Οι γρήγοροι θα γίνουν ταχύτεροι, πιο ευέλικτοι και
καλύτερα εξοπλισμένοι για να προβλέψουν και να προσφέρουν αυτό που
θέλουν οι καταναλωτές, ενώ όσοι μείνουν πίσω μπορεί να δυσκολευτούν να
κρατήσουν κομμάτια μεριδίου αγοράς. Οι παίκτες της ομορφιάς που
επικεντρώνονται σε περιπτώσεις χρήσης προτεραιότητας και στην
προσαρμογή του gen AI για να καλύψουν τις ανάγκες τους μπορούν να
βοηθήσουν στην πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων της τεχνολογίας. Αυτό
το άρθρο περιγράφει τέσσερις περιπτώσεις χρήσης του gen AI που οι παίκτες
της ομορφιάς μπορούν να δώσουν προτεραιότητα, εξηγεί πώς να φέρουν το
gen AI στον οργανισμό και θέτει ένα σύνολο επιταγών για την υποστήριξη της
χρήσης του gen AI στην ομορφιά μακροπρόθεσμα.
Μια από τις πιο σημαντικές κινήσεις που μπορεί να κάνει μια μάρκα ομορφιάς
για να επιβιώσει στον ανταγωνιστικό τομέα της ομορφιάς είναι να αναπτύξει
μια μοναδική πρόταση αξίας. Όμως, οι εταιρείες ομορφιάς πρέπει επίσης να
διασφαλίσουν ότι τα προϊόντα που έχουν τοποθετήσει προσεκτικά φτάνουν
στους καταναλωτές που θα είναι πιο δεκτικοί σε αυτά. Σήμερα, οι
περισσότερες εταιρείες ομορφιάς έχουν την πολυτέλεια να στοχεύουν μόνο σε
μια χούφτα τμήματα καταναλωτών, επειδή έχουν περιορισμένες δυνατότητες
εξατομίκευσης μηνυμάτων σε μεγαλύτερη κλίμακα. Αυτή η ευρεία προσέγγιση
στην τμηματοποίηση των καταναλωτών αφήνει μεγάλο μέρος της αγοράς

ανεκμετάλλευτο. Όμως, με το gen AI, οι μάρκες ομορφιάς μπορούν να
δημιουργήσουν υπερπροσωποποιημένα μηνύματα μάρκετινγκ, τα οποία θα
μπορούσαν να βελτιώσουν τα ποσοστά μετατροπής έως και 40 τοις εκατό, με
βάση τις παρατηρήσεις μας. Το AI μπορεί να αναλύσει μεγάλα σύνολα
δεδομένων καταναλωτών, να εντοπίσει μοτίβα και να δημιουργήσει
μικροτμήματα με βάση αλγορίθμους αναγνώρισης μοτίβων. Από εκεί και
πέρα, μια μάρκα ομορφιάς μπορεί να εκπαιδεύσει την πλατφόρμα τεχνητής
νοημοσύνης της χρησιμοποιώντας μια ποικιλία εισροών,
συμπεριλαμβανομένων δεδομένων πελατών, εισροών που περιγράφουν τη
φωνή της μάρκας και πληροφοριών προϊόντων. Κατά την είσοδο σε νέες
αγορές, οι μάρκες ομορφιάς μπορούν να εκπαιδεύσουν τα μοντέλα gen AI σε
εσωτερικά δεδομένα προϊόντων καθώς και σε εξωτερικές έρευνες αγοράς,
όπως έρευνες πελατών. Το Gen AI μπορεί στη συνέχεια να δημιουργήσει και
να δοκιμάσει παραλλαγές κειμένου και εικόνων για να δει τι έχει καλύτερη
απήχηση σε κάθε τμήμα καταναλωτών.
Σκεφτείτε τα υποθετικά αυτοματοποιημένα κείμενα που θα μπορούσαν να
παραδοθούν σε έναν φανταστικό πελάτη με το όνομα Camille. Η μάρκα
ομορφιάς γνωρίζει ότι η Καμίλ ζει στη Γαλλία, έχει χαμηλή ετήσια δαπάνη και
αγόρασε πρόσφατα ένα αντηλιακό προσώπου. Η Camille έχει ανταποκριθεί
θετικά στις προωθητικές ενέργειες στο παρελθόν. Πριν από την τεχνητή
νοημοσύνη, ένα αυτοματοποιημένο μήνυμα προς την Camille μπορεί να
έλεγε: “Συναρπαστικά νέα! Τα νέα προϊόντα είναι εδώ. Πάρτε έως και 20 τοις
εκατό έκπτωση όταν ψωνίζετε στις εκπτώσεις”. Μετά το gen AI, το
αυτοματοποιημένο κείμενο μπορεί να λέει: “Bonjour, Camille! Γνωρίζατε ότι ο
ειδικός μας αφρός καθαρισμού για την αφαίρεση του αντηλιακού προσώπου
έχει τώρα έκπτωση 20 τοις εκατό; Θα συνδυαστεί τέλεια με την πρόσφατη
αγορά του αντηλιακού προσώπου σας.” Οι ειδικοί του μάρκετινγκ θα πρέπει
να επανεξετάζουν τα μηνύματα που δημιουργούνται με τεχνητή νοημοσύνη
πριν από την αποστολή τους για να διασφαλίσουν ότι αντικατοπτρίζουν το
ήθος και την πρόταση αξίας της μάρκας, αποφεύγοντας παράλληλα τη
λογοκλοπή ή τους δυνητικά επιβλαβείς συνειρμούς. Ορισμένα μηνύματα που
φαίνονται αθώα μπορεί να είναι επιζήμια για την εικόνα μιας μάρκας. Στο
προηγούμενο παράδειγμα, ο χαιρετισμός που δημιούργησε η gen-AI θα
μπορούσε να λέει “Καλησπέρα, όμορφη κυρία” αντί για “Bonjour”. Ένας
πελάτης μπορεί να βρει τον τόνο αυτού του μηνύματος προσβλητικό ή
ακατάλληλο, ή το μήνυμα μπορεί να έρχεται σε αντίθεση με το συνολικό ήθος
της μάρκας. Η ομάδα μάρκετινγκ θα πρέπει να παρέχει ανατροφοδότηση στο
μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης -ίσως βαθμολογώντας τα αποτελέσματά του με
έναν μηχανισμό “thumbs-up” ή “thumbs-down” και εισάγοντας λεπτομερή
σχόλια σε πεδία ελεύθερου κειμένου. Η πλατφόρμα gen AI μπορεί στη
συνέχεια να επεξεργαστεί την ανατροφοδότηση και να τη μετατρέψει σε νέα
δεδομένα εκπαίδευσης.

Οι μάρκες ομορφιάς θα πρέπει επίσης να ενσωματώσουν τα μοντέλα
τεχνητής νοημοσύνης με στοιχεία από τα συστήματα διαχείρισης ψηφιακών
περιουσιακών στοιχείων (DAM), τα οποία χρησιμεύουν ως αποθετήριο για όλα
τα ψηφιακά δημιουργικά στοιχεία που χρησιμοποιεί μια μάρκα, καθώς και να
ενσωματώσουν τα μοντέλα με τα εργαλεία διαχείρισης καμπανιών της μάρκας.
Η Gen AI μπορεί να κατηγοριοποιήσει τα δημιουργικά περιουσιακά στοιχεία
στο σύστημα DAM – μια εργασία που διαφορετικά θα έπρεπε να γίνει
χειροκίνητα. Αυτή η αυτοματοποίηση απελευθερώνει χρόνο για την ομάδα
μάρκετινγκ ώστε να επικεντρωθεί σε εργασίες υψηλότερης αξίας. Ακόμα και
καθώς συνεχίζουν να συνεργάζονται με γραφεία μάρκετινγκ για την ανάπτυξη
της στρατηγικής της μάρκας τους και την υλοποίηση εξειδικευμένων
εκστρατειών, οι μεγάλες επιχειρήσεις ομορφιάς θα μπορούσαν να εξετάσουν
το ενδεχόμενο να επενδύσουν σε εσωτερικές δυνατότητες
υπερπροσωποποίησης. Αυτό θα προσέφερε δύο βασικά πλεονεκτήματα: οι
εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα δικά τους δεδομένα καταναλωτών
για να εκπαιδεύσουν μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης, και μπορούν να
δημιουργήσουν και να δοκιμάσουν εξατομικευμένες επικοινωνίες με
μεγαλύτερη ταχύτητα και ευελιξία.