Λαζαρίδης: «Νέος Κ.Ο.Κ. με στόχο το “όραμα μηδέν νεκροί”»

2025/06/11 at 7:17 ΜΜ 11/06/2025 newsroom«Ας δώσουμε στην Ελλάδα αυτό που αξίζει: δρόμους ασφαλείς και
συνειδήσεις αφυπνισμένες. Δεν είναι ουτοπία, αλλά πολιτικό μας καθήκον και
εθνικός στόχος. Ας δώσουμε όλοι μαζί τη μάχη για να κάνουμε πράξη το όραμα
“μηδέν νεκροί”. Ας δώσουμε για μία και μοναδική φορά “αξία στο μηδέν”».
Αυτό τόνισε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος – Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας
Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής κατά
τη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τον
νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Σήμερα, όπως είπε, «καλούμαστε να ψηφίσουμε ένα νομοσχέδιο που δεν αφορά
απλώς κάποια άρθρα. Aφορά ανθρώπινες ζωές, αφορά την ενσυναίσθηση της
κοινωνίας μας, αφορά το επίπεδο πολιτισμού μας. Συζητάμε για ένα νομοσχέδιο
που αγγίζει την καθημερινότητα κάθε πολίτη και αποτελεί μια δέσμευση για τη ζωή,
μια πράξη ευθύνης, μια συστηματική προσπάθεια να μετατρέψουμε τους δρόμους
μας σε χώρους ασφαλείας και σεβασμού».
Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, σημείωσε ο κ. Λαζαρίδης, «είναι μια
αναγκαία και θαρραλέα τομή, που ενισχύει το πλαίσιο οδικής ασφάλειας με τρόπο
σύγχρονο, αποτελεσματικό και δίκαιο. Ως πρώην πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης
Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, είχα τη δυνατότητα, μαζί με τα μέλη της
Επιτροπής, να εργαστούμε μεθοδικά και συναινετικά πάνω στο μεγάλο αυτό
ζήτημα.
Ζήσαμε από κοντά τον πόνο των οικογενειών που έχουν χάσει τα αγαπημένα τους

πρόσωπα σε τροχαία ατυχήματα. Ακούσαμε τις μαρτυρίες επιζώντων που
κουβαλούν εφιάλτες και σωματικές βλάβες. Επιβεβαιώσαμε ότι η οδική ασφάλεια
δεν είναι ένας απλός δείκτης στατιστικών, αλλά ένας βαθύτερος δείκτης κοινωνικής
ωριμότητας και κρατικής αποτελεσματικότητας. Επεξεργαστήκαμε και καταθέσαμε
μια αναλυτική Έκθεση, η οποία αποτέλεσε βάση διαλόγου με την πολιτική ηγεσία
του Υπουργείου».
Στο επίκεντρο του νέου Κ.Ο.Κ., ανέφερε ο κ. Λαζαρίδης, «βρίσκεται ο άνθρωπος. Το
νομοσχέδιο προσεγγίζει την οδική ασφάλεια, όχι μόνο κατασταλτικά, αλλά
προληπτικά και παιδευτικά. Η ποινικοποίηση επικίνδυνων συμπεριφορών, όπως η
οδήγηση με χρήση κινητού, η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, η μη παραχώρηση
προτεραιότητας σε σιδηροδρομικά οχήματα ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ,
δεν είναι τιμωρητική διάθεση. Είναι χρέος προς το κοινωνικό σύνολο.
Την ίδια στιγμή, το νομοσχέδιο δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην αποσύνδεση των
κυρώσεων από το όχημα και τη στοχευμένη επιβολή τους στον οδηγό, ως
πραγματικό υπεύθυνο, στην έννοια της υποτροπής με κλιμακωτές κυρώσεις για
τους συστηματικούς παραβάτες και στην ενίσχυση της προσβασιμότητας των
Ατόμων με Αναπηρία, με αυστηρά μέτρα σε όσους εμποδίζουν την κυκλοφορία
τους».
Η ελληνική κοινωνία, υπογράμμισε, «έχει ωριμάσει και εκτιμώ ότι μπορεί να
προσαρμοστεί στις εξελίξεις. Όλοι, άλλωστε, αναγνωρίζουμε ότι η κάθε ζωή είναι
μοναδική και η κάθε απώλεια, ανεκτίμητη. Η προστασία της είναι χρέος μας
απέναντι στις νέες γενιές, απέναντι στους πολίτες που μας εμπιστεύτηκαν και μας
έδωσαν εντολή να τους εκπροσωπήσουμε μέσω του Κοινοβουλίου. Πρέπει και
μπορούμε να συμβάλλουμε προς αυτήν την κατεύθυνση, καθιστώντας τις
μετακινήσεις πιο προστατευμένες για όλους».