Οι δάσκαλοι πνίγονται στα δεδομένα

2025/06/23 at 1:17 ΜΜ 23/06/2025 newsroomΗ ακαδημαϊκή κοινότητα θεωρεί ότι τα σχολεία χάνουν από την τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα με τον Τζειμς Γουόλς στο περιοδικό New York. Οι περισσότεροι μαθητές στη χώρα σήμερα «βασίζονται στην ΤΝ για να διευκολυνθούν σε κάθε πτυχή της εκπαίδευσής τους». Το ChatGPT παίρνει τις σημειώσεις τους στην τάξη, συνοψίζει τα εγχειρίδια και γράφει τις εκθέσεις τους. Οι φοιτητές έχουν σχεδόν ξεχάσει πώς να σκέφτονται μόνοι τους- ένας καθηγητής φιλοσοφίας είπε ότι έπιασε τους φοιτητές «να χρησιμοποιούν την ΤΝ για να απαντήσουν στην προτροπή “Συστήσου εν συντομία και πες τι ελπίζεις να πάρεις από αυτό το μάθημα”». Πολλοί καθηγητές λένε ότι συνήθως μπορούν να καταλάβουν πότε οι φοιτητές χρησιμοποιούν ΤΝ στις εργασίες τους, αλλάτο εύρος της αντιγραφής έχει βάλει τους καθηγητές «σε κατάσταση απόγνωσης», αμφισβητώντας τον εκπαιδευτικό τους σκοπό. Καθηγητές που το αντικείμενό τους είναι «οι ανθρωπιστικές επιστήμες, και η συγγραφή ειδικότερα, μετατρέπονται γρήγορα σε μια αναχρονιστική τέχνη επιλογής, όπως η πλεκτική καλαθιών».
Η αντιγραφή είναι τόσο διαδεδομένη που οι εντιμοι φοιτητές πρέπει να καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες για να αποδείξουν την αθωότητά τους, αναφέρουν οι New York Times. «Το φάντασμα της κατάχρησης της τεχνητής νοημοσύνης» ελλοχεύει σε σημείο που οι φοιτητές “περιέγραψαν επίμονο άγχος μήπως κατηγορηθούν για χρήση τεχνητής νοημοσύνης σε εργασίες” που είχαν ολοκληρώσει τίμια. Ορισμένοι φοιτητές έχουν αρχίσει να καταγράφουν τις οθόνες τους για να διατηρήσουν βίντεο που αποδεικνύει την ειλικρίνειά τους ή να χρησιμοποιούν επεξεργαστές κειμένου που παρακολουθούν τις πληκτρολογήσεις τους. Η επιφυλακτικότητά τους φαίνεται να είναι δικαιολογημένη: Πολυάριθμες μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι το λογισμικό ανίχνευσης ΤΝ που χρησιμοποιείται από τα σχολεία αναγνωρίζει συστηματικά λανθασμένα την εργασία ως παραγόμενη από ΤΝ.
Υπάρχει μια απλή απάντηση στην εξαπάτηση της ΤΝ, δήλωσε ο Τζων Γκογιέτ στην εφημερίδα The Wall Street Journal: Απαγόρευση της τεχνολογίας στα σχολεία. Εξαλείψτε τα διαδικτυακά μαθήματα. Αποσύρετε τις εργασίες που γίνονται στο σπίτι και «διαχειριστείτε αξιολογήσεις μέσα στην τάξη, όπως δοκίμια, προφορικές εξετάσεις και επιδείξεις στον πίνακα». Επιβάλλετε μια σαφή πολιτική «που απαγορεύει τη χρήση της ΤΝ» για τη συγγραφή γραπτών «και επιβάλλει σοβαρές συνέπειες». Μειώστε τα μεγέθη των τάξεων και επαναφέρετε τη σωκρατική συζήτηση «στη θέση της εξέχουσας σημασίας της στην τάξη».
Γίνετε ρεαλιστές, δήλωσε ο Γρέιμαν Μπάρνετ στο The New Yorker. Η λύση για την αντιγραφή δεν είναι να προσποιούμαστε ότι «η πιο σημαντική επανάσταση στον κόσμο της σκέψης τον τελευταίο αιώνα δεν συμβαίνει». Στο Princeton, όπου διδάσκω, σχεδόν κάθε πρόγραμμα σπουδών προειδοποιεί ότι η χρήση του ChatGPT ή άλλων εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης θα τιμωρείται μεπαραπομπή στους ακαδημαϊκούς κοσμήτορες. Οι φοιτητές φοβούνται ακόμη και να επισκεφθούν έναν ιστότοπο τεχνητής νοημοσύνης υπό το φόβο των συνεπειών. «Αυτό είναι, απλά, τρέλα. Και δεν θα κρατήσει για πολύ». Οι συνάδελφοί μου δικαίως ανησυχούν για τη δυνατότητα να ανιχνεύσουν αν ένας φοιτητής αντιγράφει. Αλλά αντί να ανησυχούμε, θα πρέπει να το θεωρήσουμε αυτό ως δώρο. Εφόσον «δεν μπορούμε πλέον να αναγκάσουμε τους μαθητές να κάνουν το διάβασμα ή το γράψιμο», πρέπει να τους «δώσουμε δουλειά που θέλουν να κάνουν» και να τους βοηθήσουμε να την κάνουν. Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί στην πραγματικότητα να διδάξει στους δασκάλους πώς να εκπαιδεύουν ξανά.
Στην κομητεία Σάμνερ, βόρεια του Νάσβιλ, στο Τενεσί, τα σχολεία στρέφονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη ΤΝ για να καλύψουν τις διαφορές στην επίδοση στην ανάγνωση. Με περισσότερους από 30.000 μαθητές σε 52 σχολεία, η εν λόγω περιφέρεια χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να κάνει τη διδασκαλία των αγγλικών γλωσσικών τεχνών πιο ευέλικτη και εξατομικευμένη.
Τι συνέβη; Ο διευθυντής των σχολείων Scott Langford παρουσίασε το Coursemojo, ένα εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης που ενσωματώνει σύντομες προσαρμοστικές ενότητες στα μαθήματα ELA. Αυτές οι ενότητες προκαλούν τους μαθητές να εμβαθύνουν στην κατανόησή τους, ενώ παρέχουν στους εκπαιδευτικούς ανάδραση σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τις ατομικές επιδόσεις. Το σύστημα προτείνει επίσης ερωτήσεις παρακολούθησης σε όλη την τάξη με βάση την πρόοδο των μαθητών, λειτουργώντας ως ψηφιακός συνδιδάσκαλος και όχι ως αντικαταστάτης.
Ο Langford λέει ότι η στρατηγική της περιφέρειας ήταν ξεκάθαρη από την αρχή: χτίστε μια ισχυρή διδακτική βάση και στη συνέχεια βρείτε τρόπους με τους οποίους η ΤΝ μπορεί να βελτιώσει -και όχι να υπαγορεύσει- την παράδοση του μαθήματος.
Το Coursemojo ταιριάζει σε αυτό το μοντέλο, προσφέροντας αξιοποιήσιμες πληροφορίες χωρίς να επιβαρύνει το προσωπικό ή να βάζει τα παιδιά σε οθόνες όλη την ημέρα. Οι ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής αντιμετωπίστηκαν από νωρίς, με πρωτόκολλα που εφαρμόστηκαν πριν από την κοινοποίηση δεδομένων μαθητών. Αυτή η προετοιμασία επέτρεψε στην περιφέρεια να επικεντρωθεί στα αποτελέσματα και όχι στη διαχείριση κινδύνων.
Γιατί έχει σημασία: Οι δάσκαλοι πνίγονται στα δεδομένα χωρίς να έχουν το χρόνο να δράσουν με βάση αυτά. Εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης όπως αυτό συμβάλλουν στη γεφύρωση αυτού του χάσματος, διευκολύνοντας τους εκπαιδευτικούς να εντοπίζουν πού οι μαθητές χρειάζονται βοήθεια. Αντί να κυνηγά τις τάσεις, η κομητεία Sumner χρησιμοποιεί την ΤΝ με σκοπό, ακρίβεια και σεβασμό στο ρόλο του εκπαιδευτικού στην τάξη.