2022/10/25 at 4:25 ΜΜ 25/09/2022 newsroomΟ ΟΛΠ, από τότε που ανέλαβε η COSCO SHIPPING να ελέγχει και να λειτουργεί το λιμάνι του Πειραιά από περιφερειακός λιμένας έχει μετατραπεί σε σημαντικό διεθνή κόμβο σε όλους τους τομείς της δραστηριότητας του, κερδίζοντας το στοίχημα απέναντι στις προκλήσεις της εποχής.
Σε παγκόσμιο επίπεδο από την 93η θέση το 2010, ο λιμένας συγκαταλέγεται στους 30 κορυφαίους λιμένες του κόσμου, με σημαντική συμβολή στην τοπική οικονομία και βιομηχανία.
Σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης των Ποσειδωνίων, ο Λιμένας έλαβε τρεις πιστοποιήσεις ISO για την Ποιότητα, το Περιβάλλον και την Ενεργειακή Διαχείριση, σηματοδοτώντας την αριστεία και τη δέσμευσή της διοίκησης στη διαχείριση περιβαλλοντικών θεμάτων, την προώθηση της ενεργειακής απόδοσης και την καταπολέμηση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. Τέτοιες πιστοποιήσεις έχουν μεγάλη αξία, ανταμείβουν τις συνεχείς προσπάθειες και φέρνουν ολοένα και πιο κοντά τον στόχο για τον Πράσινο Λιμένα Πειραιά.
Ακόμη και στους δύσκολους μήνες της πανδημίας, όχι μόνο στάθηκε όρθιος αλλά συνέχισε τα σχέδιά του στο πλαίσιο του επενδυτικού σχεδίου που κεντρικό στόχο έχει στόχο να μετατρέψει το λιμάνι του Πειραιά σε προορισμό homeport στον χάρτη της διεθνούς κρουαζιέρας.
Δεν είναι τυχαίο ότι το 2022 αφίχθηκαν στα λιμάνια της χώρας μας περίπου 750 κρουαζιερόπλοια, το 66% των οποίων είχαν και έχουν το λιμάνι του Πειραιά ως homeport, ενώ έχουν προγραμματιστεί αφίξεις και νέων εταιρειών.
Η επέκταση του Σταθμού Κρουαζιέρας αποτελεί μέρος του υποχρεωτικού επενδυτικού σχεδίου του ΟΛΠ και έχει μεγάλη σημασία για το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και για τον ελληνικό τουρισμό και την ελληνική οικονομία συνολικά. Στόχος είναι να μετατρέψει το λιμάνι του Πειραιά σε προορισμό homeport στον χάρτη της διεθνούς κρουαζιέρας, από όπου μεγάλα κρουαζιερόπλοια μπορούν να ξεκινήσουν αλλά και να ολοκληρώσουν το ταξίδι τους και όχι μόνο να το χρησιμοποιήσουν ως ενδιάμεσο σταθμό.
Το να είναι homeport αποτελεί σημαντική πηγή εσόδων τόσο για την τοπική όσο και για την εθνική οικονομία, δεδομένου ότι τα πλοία περνούν περισσότερο χρόνο στη χώρα και αυξάνουν την κατανάλωση υπηρεσιών και προϊόντων από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένης της εταιρείας κρουαζιέρας, του πλοίου, του πληρώματος, των επιβατών κ.λπ.
Παράλληλα το λιμάνι του Πειραιά, ως κόμβος logistics και σημαντικός κόμβος μεταφόρτωσης, ενισχύει τη συνεργασία μεταξύ λιμένων και η ενοποίηση της αλυσίδας εφοδιασμού είναι ουσιαστικής σημασίας για την αύξηση της αποδοτικότητας και τη μόχλευση συνεργειών και ευκαιριών ανάπτυξης.
Ως εκ τούτου, το λιμάνι του Πειραιά έχει δημιουργήσει αρκετές θαλάσσιες συνδέσεις, ειδικά με άλλα λιμάνια της Μεσογείου, της Αδριατικής και του Εύξεινου Πόντου και αναζητά σταθερά τρόπους εξασφάλισης οριζόντιων συνεργασιών.
Τέλος η ΟΛΠ Α.Ε. έχει συμβάλει σημαντικά στην οικονομική ανάκαμψη και την κοινωνική ανάπτυξη της Ελλάδας και είναι απολύτως ευθυγραμμισμένη με τα συμφέροντα του Πολιτείας και των πολιτών.
Από το 2016, όταν η COSCO SHIPPING άρχισε να ελέγχει και να λειτουργεί το Λιμάνι του Πειραιά, η εταιρεία έχει προσφέρει στην τοπική κοινωνία περισσότερες από 3.000 άμεσες θέσεις εργασίας και πάνω από 10.000 θέσεις εργασίας σε συναφείς υπηρεσίες, συνεισφέροντας 1,4 δισ. ευρώ σε επενδύσεις, φόρους, δασμούς και κοινωνικές εισφορές.
Η ΟΛΠ Α.Ε. σύμφωνα με πληροφορίες σκοπεύει όχι μόνο να διατηρήσει τα επιτευχθέντα αποτελέσματα, αλλά και να δημιουργήσει περαιτέρω ανάπτυξη, αξιοποιώντας πλήρως τη δυναμική του Λιμένα ως κόμβος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.