2022/11/05 at 10:44 ΠΜ 05/11/2022 newsroomΣύμφωνα με τα δεδομένα του Interpret, οι περιβαλλοντικές ανησυχίες δεν βασίζονται τόσο στη γενιά όσο νομίζαμε.
Με τα smartphones να έχουν ενσωματωθεί τόσο στην καθημερινή ζωή των καταναλωτών, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς μια συσκευή στη σύγχρονη ιστορία που είναι τόσο πανταχού παρούσα όσο το smartphone. Και ενώ πολλοί καταναλωτές δεν επιδιώκουν πλέον να αναβαθμίζουν το smartphone τους σε ετήσια βάση, το γεγονός είναι ότι η τακτική κατασκευή αυτών των συσκευών έχει οδηγήσει σε τεράστια σπατάλη σε ολόκληρο τον πλανήτη, εν μέρει επειδή πάρα πολλοί καταναλωτές αγνοούν την ανακύκλωση ηλεκτρονικών. Νέα στοιχεία από το Φόρουμ Waste Electrical and Electronic Equipment (WEEE), το οποίο διεξάγει εκστρατεία για τη Διεθνή Ημέρα Ηλεκτρονικών Αποβλήτων (14 Οκτωβρίου), υπολογίζουν ότι υπάρχουν περίπου 16 δισεκατομμύρια smartphones που κατέχουν οι καταναλωτές παγκοσμίως και μόνο το 2022, 5,3 δισεκατομμύρια θα καταλήξουν στα…σκουπίδια!
Ένα πρόβλημα, όπως σημειώνεται από τα WEEE, είναι ότι οι καταναλωτές τείνουν να συσσωρεύουν τις συσκευές τους (κάτι που αποδεικνύεται από τον αριθμό των 16 δισεκατομμυρίων που είναι υπερδιπλάσιος του παγκόσμιου πληθυσμού). Περίπου το 46% των καταναλωτών είπαν στο WEEE ότι εξοικονομούν ηλεκτρονικά gadget επειδή μπορεί να τα χρησιμοποιήσουν ξανά μια μέρα, ακόμη και όταν αυτές οι συσκευές κάθονται σε συρτάρια ή ντουλάπια συλλέγοντας σκόνη.
Το να κρατάς τα παλιά smartphone δεν είναι ιδανικό, αλλά το να τα πετάς απλά στα σκουπίδια είναι πολύ χειρότερο. Όταν τα ηλεκτρονικά ανακυκλώνονται σωστά, παρέχουν στους κατασκευαστές πρόσβαση σε βασικά μη ανανεώσιμα υλικά, όπως ο χρυσός, ο χαλκός, το ασήμι και το παλλάδιο, τα οποία στη συνέχεια μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε νέες συσκευές. «Οι άνθρωποι τείνουν να μην συνειδητοποιούν ότι όλα αυτά τα φαινομενικά ασήμαντα αντικείμενα έχουν μεγάλη αξία και μαζί σε παγκόσμιο επίπεδο αντιπροσωπεύουν τεράστιους όγκους», παρατήρησε ο Pascal Leroy, γενικός διευθυντής της WEEE.
Οι καταναλωτές που επιθυμούν να κάνουν το μέρος τους για να βοηθήσουν το περιβάλλον μπορούν να ανατρέξουν στους πολυάριθμους μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς ή στις υπηρεσίες ανακύκλωσης ηλεκτρονικών ειδών στις κοινότητές τους. Κορυφαίες εταιρείες τεχνολογίας όπως η Amazon και η Apple είναι επίσης μια επιλογή, καθώς επιτρέπουν στους καταναλωτές να ανταλλάσσουν παλιές συσκευές με αντάλλαγμα δωροκάρτες.
Και ενώ η κοινή αντίληψη είναι ότι οι νεότεροι ενδιαφέρονται για το περιβάλλον και τα ζητήματα όπως η κλιματική αλλαγή περισσότερο από τις παλαιότερες γενιές, μια έρευνα του Kings College του Λονδίνου που έγινε πέρυσι αντέκρουσε αυτή την ιδέα, διαπιστώνοντας ότι τα μέλη του Gen Z «είναι πολύ πιο πιθανό από τους baby boomers να έχουν μοιρολατρικές απόψεις για προσαρμογές συμπεριφοράς για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής». Στην πραγματικότητα, από άποψη συμπεριφοράς, το ένα τρίτο των Gen Zers συμφώνησε με μια δήλωση ότι η αλλαγή συμπεριφοράς για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής δεν θα έχει καμία διαφορά, σε σύγκριση με το ένα τέταρτο των Boomers που συμφώνησαν.
Το New Media Measure® της Interpret έχει εντοπίσει ένα παρόμοιο μοτίβο, καθώς οι διαφορές συμπεριφοράς προς το περιβάλλον είναι εκπληκτικά μικρές όταν εξετάζουμε γενιές. Το ένα τέταρτο των Boomers δηλώνει ότι το να ζεις μια φιλική προς το περιβάλλον ζωή είναι μια «φιλοδοξία δια βίου». Αυτός ο αριθμός είναι λίγο χαμηλότερος μεταξύ των νεότερων γενιών, κάτι που ευθυγραμμίζεται με τη μοιρολατρική άποψη που προτείνει το Kings College του Λονδίνου. Στο τέλος της ημέρας, για να διατηρήσει τον πλανήτη Γη, θα αναλάβει τις συλλογικές ενέργειες όλων των γενεών.