Η κατάσταση του τουρισμού το 2024

2024/08/17 at 9:38 ΠΜ 17/08/2024 newsroomΟ τουρισμός και η φιλοξενία πρόκειται να εκτοξευθούν στα ύψη, χάρη σε νέους ταξιδιώτες, προορισμούς και τάσεις. Ο τουρισμός και η φιλοξενία βρίσκονται σε περίοδο αναστάτωσης. Οι μεταβαλλόμενες αγορές προέλευσης και προορισμοί, η αυξανόμενη ζήτηση για βιωματικά και πολυτελή ταξίδια και οι καινοτόμες επιχειρηματικές στρατηγικές συνδυάζονται για να αλλάξουν δραματικά το τοπίο του κλάδου. Δεδομένης αυτής της βαρυσήμαντης αλλαγής, είναι σημαντικό για τους ενδιαφερόμενους να εξετάσουν και να χαράξουν στρατηγική σε τέσσερα σημαντικά θέματα:
Ο κύριος όγκος των ταξιδιών βρίσκεται κοντά στο σπίτι. Αν και τα διεθνή ταξίδια μπορεί να προσελκύσουν τα πρωτοσέλιδα, οι ενδιαφερόμενοι δεν πρέπει να παραμελούν τις μεγάλες ευκαιρίες στην αυλή τους. Τα εγχώρια ταξίδια εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος των ταξιδιωτικών δαπανών και ο ενδοπεριφερειακός τουρισμός βρίσκεται σε άνοδο.
Οι καταναλωτές δίνουν όλο και μεγαλύτερη προτεραιότητα στα ταξίδια – όταν αυτά γίνονται με τους δικούς τους όρους. Το ενδιαφέρον για τα ταξίδια ανθεί, αλλά οι ταξιδιώτες δεν είναι πλέον ικανοποιημένοι με μια εμπειρία ενός μεγέθους που ταιριάζει σε όλους. Η ατομική εξατομίκευση μπορεί να μην είναι πάντα πρακτική, αλλά οι έμπειροι παράγοντες του κλάδου μπορούν να χρησιμοποιήσουν την τμηματοποίηση και τη δοκιμή βάσει υποθέσεων για να βελτιώσουν τις προτάσεις αξίας τους. Όσοι δεν καταφέρνουν να προσδιορίσουν τα τμήματα πελατών-στόχων και να προσαρμόσουν τις προσφορές τους αναλόγως, κινδυνεύουν να μείνουν πίσω.
Το πρόσωπο των πολυτελών ταξιδιών αλλάζει. Η ζήτηση για τουρισμό και φιλοξενία πολυτελείας αναμένεται να αυξηθεί ταχύτερα από οποιοδήποτε άλλο ταξιδιωτικό τμήμα σήμερα -ιδιαίτερα στην Ασία. Είναι ζωτικής σημασίας να κατανοήσουμε ότι οι ταξιδιώτες πολυτελείας δεν αποτελούν έναν μονόλιθο. Η τμηματοποίηση ανά ηλικία, εθνικότητα και καθαρή περιουσία μπορεί να αποκαλύψει ποικίλες και εξελισσόμενες προτιμήσεις και συμπεριφορές.
Καθώς ο τουρισμός αυξάνεται, οι προορισμοί θα πρέπει να προετοιμαστούν για να μετριάσουν τον υπερπληθυσμό. Οι προορισμοί πρέπει να είναι έτοιμοι να διαχειριστούν τις μεγάλες τουριστικές ροές του αύριο. Τώρα είναι η ώρα για τους ενδιαφερόμενους να σχεδιάσουν, να αναπτύξουν και να επενδύσουν σε στρατηγικές μετριασμού. Εφοδιασμένοι με ακριβείς εκτιμήσεις της φέρουσας ικανότητας και ενισχυμένες ικανότητες συλλογής και ανάλυσης δεδομένων, οι προορισμοί μπορούν να βελτιώσουν τις μεταφορές και τις υποδομές τους, να δημιουργήσουν εργατικό δυναμικό έτοιμο για τον τουρισμό και να διατηρήσουν τη φυσική και πολιτιστική κληρονομιά τους.
τι είδους ταξίδια ονειρεύονται οι σημερινοί ταξιδιώτες; Πού θα ήθελαν να πάνε; Τι ελπίζουν να κάνουν όταν φτάσουν εκεί; Πόσα είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν για όλα αυτά; Και τι πρέπει να κάνουν οι ενδιαφερόμενοι του κλάδου για να προσαρμοστούν στην ψυχολογία των ταξιδιωτών της εποχής;
Το εξήντα έξι τοις εκατό των ταξιδιωτών που ρωτήσαμε δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται περισσότερο για τα ταξίδια τώρα απ’ ό,τι πριν από την πανδημία COVID-19. Το μοτίβο αυτό ισχύει για όλες τις ηλικιακές ομάδες και τις εθνικότητες που συμμετείχαν στην έρευνα. Οι ερωτηθέντες δηλώνουν επίσης ότι προγραμματίζουν περισσότερα ταξίδια το 2024 απ’ ό,τι το 2023.
Τα ταξίδια δεν είναι απλώς ένα ενδιαφέρον αυτές τις μέρες. Έχουν γίνει προτεραιότητα – ακόμη και εν μέσω αβέβαιων οικονομικών συνθηκών που μπορεί να κάνουν τον προϋπολογισμό πρόκληση. Τα ταξίδια συνεχίζουν να αποτελούν έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς καταναλωτικών δαπανών, σημειώνοντας αύξηση 6% σε μια πρόσφατη 12μηνη περίοδο στις Ηνωμένες Πολιτείες, ακόμη και αν προσαρμοστούν στον πληθωρισμό. Μόνο το 15 τοις εκατό των ερωτηθέντων στην έρευνά μας δηλώνουν ότι προσπαθούν να εξοικονομήσουν χρήματα μειώνοντας τον αριθμό των ταξιδιών που πραγματοποιούν. Στην έρευνα της McKinsey Consumer Wise Global Sentiment Survey του Φεβρουαρίου 2024, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 4.000 καταναλωτές, το 33% των καταναλωτών δήλωσε ότι σχεδιάζει να κάνει σπατάλες για ταξίδια, κατατάσσοντάς την στην τρίτη δημοφιλέστερη κατηγορία σπατάλης – ακολουθώντας μόνο το φαγητό στο σπίτι και το φαγητό σε εστιατόρια.
Οι νεότερες γενιές φαίνεται να προωθούν μεγάλο μέρος του αυξανόμενου ενδιαφέροντος για τα ταξίδια. Το 2023, οι millennials και οι Gen Zers έκαναν, κατά μέσο όρο, σχεδόν πέντε ταξίδια, έναντι λιγότερων από τέσσερα για τους Gen Xers και τους baby boomers. Οι Millennials και οι Gen Zers δηλώνουν επίσης ότι αφιερώνουν, κατά μέσο όρο, το 29% του εισοδήματός τους σε ταξίδια, έναντι 26% για τους Gen Zers και 25% για τους baby boomers.