2024/11/11 at 2:31 ΜΜ 11/11/2024 newsroomΤα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι πλέον μια εξειδικευμένη επιχείρηση. Αντιπροσωπεύουν πλέον το 16% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, από λιγότερο από 1% το 2019. Παρά την κατάργηση των επιδοτήσεων αγοράς σε ορισμένες αγορές, όπως η Γερμανία στο τέλος του 2023, οι πωλήσεις παρέμειναν σταθερές. Από τις αρχές του 2024, περισσότερα από 875.000 νέα ηλεκτρικά οχήματα με πλήρη μπαταρία (BEV) έχουν πωληθεί σε ολόκληρη την ήπειρο.
Καθώς η ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (ΗΑ) συνεχίζει να εξελίσσεται στην Ευρώπη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναπτύσσουν πιο λεπτομερή προφίλ των μέσων αγοραστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους οποίους απευθύνονται. Ορισμένοι αγοραστές είναι καινοτόμοι ή early adopters, οι οποίοι επέλεξαν τα ΗΑ πριν από χρόνια και τώρα βρίσκονται στη δεύτερη ή τρίτη αγορά τους. Αν και αυτό το τμήμα παραμένει σημαντικό, η πελατειακή βάση των ΗΑ επεκτείνεται επίσης και περιλαμβάνει πιο συνηθισμένους πελάτες που έχουν διαφορετικές προσδοκίες για τα ΗΑ. Για να κατανοήσουμε τις απόψεις των Ευρωπαίων καταναλωτών για τα ΗΑ και τις βασικές τάσεις της αγοράς, η εταιρεία ερευνών McKinsey διενέργησε πρόσφατα δημοσκόπηση σε 15.034 άτομα στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και τη Νορβηγία στο πλαίσιο της τακτικής έρευνας της Mobility Consumer Pulse Survey, η οποία παρακολουθεί στενά τις αντιλήψεις των καταναλωτών για το μέλλον της κινητικότητας εν γένει.
Η ηλεκτροκίνηση προσελκύει μεγάλο ενδιαφέρον των καταναλωτών στην Ευρώπη. Από τους αγοραστές αυτοκινήτων που συμμετείχαν στην έρευνα της McKinsey και δεν έχουν ακόμη αγοράσει ηλεκτροκίνητο όχημα, το 38% δηλώνουν ότι το επόμενο όχημά τους θα είναι ηλεκτρικό. Λίγο λιγότεροι από τους μισούς από αυτούς τους δυνητικούς αγοραστές σκοπεύουν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο τροφοδοτούμενο μόνο από μπαταρία, ενώ οι υπόλοιποι επιλέγουν υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα.
Η πρόθεση αγοράς ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι ελαφρώς υψηλότερη στην κατηγορία των premium brands, καθώς και μεταξύ των νεότερων και πιο προοδευτικών αστικών πελατών, οι οποίοι τείνουν να έχουν περιβαλλοντική συνείδηση. Ωστόσο, το ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επεκτείνεται πλέον πέρα από αυτές τις ομάδες, και το επόμενο κύμα αγοραστών μπορεί να περιλαμβάνει περισσότερους ηλικιωμένους καταναλωτές με συγκριτικά χαμηλότερο προϋπολογισμό. Με άλλα λόγια, περισσότεροι mainstream αγοραστές θα μπορούσαν να ακολουθήσουν τους πρώτους που αρχικά υιοθέτησαν τα ΗΑ. Καθώς η βάση των καταναλωτών μετατοπίζεται, οι προσδοκίες των πελατών για τα ΗΑ θα εξελίσσονται επίσης και οι κατασκευαστές πρέπει να είναι προετοιμασμένοι να τις ικανοποιήσουν.
Ενώ σχεδόν το 80 τοις εκατό των ευρωπαίων αγοραστών αυτοκινήτων στην έρευνα αναμένουν να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο μέλλον, το 22 τοις εκατό παραμένει επιφυλακτικό απέναντι σε αυτά τα οχήματα. Η έρευνα καταδεικνύει ότι οι κύριοι λόγοι που αποτρέπουν τους σκεπτικιστές από το να εξετάσουν το ενδεχόμενο αγοράς των ΗΑ περιλαμβάνουν τις υψηλές τιμές αγοράς, την αδυναμία φόρτισης στο σπίτι και την ανησυχία σχετικά με την πραγματική αυτονομία της μπαταρίας – την πραγματική αυτονομία οδήγησης για ένα συνδυασμό διαδρομών και συνθηκών, σε σύγκριση με τη διαφημιζόμενη αυτονομία κύκλου ενός οχήματος βάσει της παγκόσμιας διαδικασίας δοκιμών ελαφρών οχημάτων. Μεταξύ των υποψήφιων αγοραστών που δεν έχουν ακόμη ένα BEV, οι κύριες ανησυχίες σχετικά με τα ΗΑ είναι ελαφρώς διαφορετικές από αυτές που έχουν οι σκεπτικιστές των ΗΑ, ιδίως η πρόσβαση στη φόρτιση στο σπίτι είναι λιγότερο ανησυχητική. Οι υψηλές τιμές αγοράς βρίσκονται στην κορυφή του καταλόγου (37%), ακολουθούμενες από την ανεπαρκή αυτονομία της μπαταρίας (36%) και τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας (35%). Πολλοί ερωτηθέντες ανησυχούν επίσης για τις αυξήσεις στις τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας και τη διαθεσιμότητα δημόσιας υποδομής φόρτισης (28% και για τα δύο). Συνολικά, η βιωσιμότητα είχε μικρή επιρροή στις αποφάσεις αγοράς.