2024/07/12 at 5:06 ΜΜ 12/07/2024 newsroom
Σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο οικονομικά περιβάλλον διεθνώς, εξ αιτίας και των γεωπολιτικών κρίσεων, και όχι μόνο, η επαναχάραξη της εξαγωγικής πολιτικής της χώρας στο πλαίσιο της εκπόνησης του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Εξωστρέφειας για το 2025 πρέπει να εμπεριέχει τα στοιχεία της ελαστικότητας, αλλά και προσαρμοστικότητας στα νέα δεδομένα και τις απαιτήσεις των χωρών-στόχων. Δεν κομίζω Γλαύκα, αλλά στην χάραξη του νέου ΕΣΣΕ πρέπει να αξιοποιηθεί ο όγκος των πληροφοριών για τις «εισαγωγικές ανάγκες» άλλων χωρών, αλλά και των πληροφοριών εκείνων που αποκαλύπτουν τα κενά στα οποία στοχεύει ο ανταγωνισμός για να κερδίσει μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας. Και δεν μπορούμε να μιλάμε αόριστα για αύξηση των εξαγωγών αν δεν προσδιορίσουμε τώρα εκείνο το πλαίσιο που θα δώσει τη δέουσα ώθηση, αλλά και θα μπορεί να απαντήσει στις μελλοντικές προκλήσεις. Η έγκαιρη πληροφόρηση και κυρίως η ορθή πληροφόρηση έχει αποδειχθεί ότι αποτελεί το κλειδί της ανταγωνιστικότητας για όλες τις δραστηριότητες.
Τα Επιμορφωτικά Προγράμματα για την πρόσβαση των επιχειρήσεων στις διεθνείς αγορές είναι σίγουρο ότι θα συμβάλουν τα μέγιστα αλλά εκ των πραγμάτων σήμερα απαιτείται η δημιουργία ενός «εργαλείου» στο πλαίσιο της εξωστρεφούς πολιτικής που να στοχεύει στην ων επιχειρήσεων ανεξαρτήτως μεγέθους. Η εξαγωγική κουλτούρα, για μία σειρά λόγους που σχετίζονται με το περιβάλλον της ελληνικής οικονομίας, δεν καλλιεργήθηκε όσο θα έπρεπε. Ούτε εμπεδώθηκαν, στο βαθμό που θα έπρεπε, στις διεθνείς αγορές τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των ελληνικών προϊόντων, ώστε να αυξηθεί η ζήτηση και αντίστοιχα η παραγωγή τους. Δεν θα κουραστώ να επαναλαμβάνω ότι τα ελληνικά προϊόντα δεν στερούνται ποιοτικών χαρακτηριστικών σε σύγκριση με ομοειδή ανταγωνιστικά τους, ενώ σε πολλές των περιπτώσεων, είναι και υπέρτερα. Στερούνται όμως εκείνης της «ώθησης» που είναι απαραίτητη για να καταπολεμηθούν «φοβικά σύνδρομα». Η Επιμελητηριακή κοινότητα σε συνεργασία με το Enterprise Greece μπορούν να αξιοποιήσουν την εμπειρία που διαθέτουν και να δώσουν έναν νέο βηματισμό στις εξαγωγές προς πάσα κατεύθυνση. Αυτή η εμπειρία είναι πολύτιμη για την επιχειρηματικότητα, εάν βεβαίως αξιοποιηθεί σωστά και άμεσα, ώστε σε συνδυασμό με την αυξανόμενη εξωστρέφεια της οικονομίας να ενδυναμώσει και να καθιερώσει τις ελληνικές εξαγωγές. Σε επίρρωση του ανωτέρω το Ε.Β.Ε.Π. έχοντας «ανοικτές τις πόρτες του» έχει υποδεχθεί αρκετές επιχειρηματικές αλλά και διπλωματικές αποστολές στις συναντήσεις των οποίων έχει καταγραφεί η διάθεση «συνεργασίας» κυρίως σε εξαγωγικές δραστηριότητες ελληνικών επιχειρήσεων, τα μεγέθη ενδιαφέροντος κατά περίπτωση αλλά και τα ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά που είναι απαιτητά καθώς και τα προβλήματα που λειτουργούν ενίοτε ανασχετικά στις εξαγωγικές δραστηριότητες των ελληνικών επιχειρήσεων. Ως εκ τούτου η συνεργασία με το Enterprise Greece προβάλει αδήριτη.