2024/11/30 at 5:53 ΜΜ 30/11/2024 newsroomΤο κρατικό δίκτυο ARD της Γερμανίας κατάργησε στο κεντρικό του δελτίο Tagesschaue τον χαιρετισμό «καλησπέρα, κυρίες και κύριοι» στους τηλεθεατές.
Αλλά η απόφαση του ARD που υπαγορεύτηκε από λόγους πολιτικής ορθότητας ώστε να μην προσβάλλονται όσοι δεν αυτοπροσδιορίζονται ως άνδρες ή γυναίκες προκάλεσε ποικίλλες αντιδράσεις στους τηλεθεατές του.
Ο παρουσιαστής του κεντρικού δελτίου του ARD στις 20:00 Κονσταντίν Σράιμπερ ανήρτησε σήμερα Σάββατο μια φωτογραφία του στην πλατφόρμα X με τη λεζάντα «σήμερα η πρώτη φορά για μένα χωρίς “κυρίες και κύριοι”(..) Ποι είναι η γνώμη σας;»
Ανάμεικτες αντιδράσεις για την απόφαση του ARD
Και από κάτω έχουν συγκεντρωθεί πάνω από 3.000 σχόλια, με κάποιους χρήστες να αντιδρούν με οργή και κάποιους να εκφράοζυν την ικανοποίησή τους.
Μία τηλεθεάτρια σχολιάζει: «αυτοί που αισθάνονται μονίμως προσβεβλημένοι μπορούν να ανασάνουν». Άλλοι μιλούν για «αγένεια και έλλειψη επιπέδου».
«Ιδεολογική ανοησία. Ούτως ή άλλως δεν σας παρακολουθώ, αλλά αυτός είναι ένας λόγος παραπάνω», αναφέρει ένα άλλο σχόλιο. Κι ένας τρίτος ρωτάει: «Μόνον το κοστούμι δεν ταιριάζει – Τι θα λέγατε να φοράτε κουκούλα και καπέλο του μπέιζμπολ»;
«Το βρίσκω πολύ καλό», αντιδρά μια άλλη τηλεθεάτρια. Κι ένα άλλο σχόλιο προσθέτει: «Αυτό το “κυρίες και κύριοι” είναι τόσο παλιομοδότικό όπως το “αξιότιμοι”. Απομεινάρια ενός απηρχαιωμένου στιλ ομιλίας».
Ενώ ένας ακόμη χρήστης προσθέτει: «Η κοινωνία είναι σε θέση να συνεχίσει να εξελίσσεται. Και πρέπει να το μετρά αυτό με τον τρόπο που αντιμετωπίζει τις μειονότητες. Δεν πειράζει κανέναν η εγκατάλειψη του χαιρετισμού του δυαδικού φύλου».
Η φράση «καλησπέρα, κυρίες και κύριοι» χρησιμοποιήθηκε από το ARD για τελευταία φορά στις 20 Νοεμβρίου. Από την επομένη οι παρουσιαστές του κεντρικού δελτίου υιοθέτησαν το χαιρετισμό «Καλησπέρα, σας καλωσορίζω στο Tagesschau».
«Το Tagesschau βασίζει όλο και περισσότερο τα κείμενά του στον προφορικό λόγο αντί στον επίσημο γραπτό λόγο», σύμφωνα με επίσημη δήλωση του ARD. «Αυτό ισχύει και για τον χαιρετισμό. Η αλλαγή βασίζεται, μεταξύ άλλων, σε μια ποιοτική έρευνα κοινού και «αντιστοιχεί στην επιθυμία για μια αυθεντική και προσιτή προσέγγιση» των τηλεθεατών.