2024/12/09 at 2:38 ΜΜ 09/12/2024 newsroomΜεταξύ του 1928 και του 1932, δύο τεράστια ξύλινα πλοία, που κάποτε ανήκαν στον αυτοκράτορα Καλιγούλα και βρίσκονταν στον πυθμένα της λίμνης Νέμης για πάνω από χίλια εννιακόσια χρόνια, διασώθηκαν σε αυτό που ήταν ίσως η μεγαλύτερη υποβρύχια αρχαιολογική ανάσυρση που έγινε ποτέ. Το μεγαλύτερο πλοίο ήταν ουσιαστικά ένα περίτεχνο πλωτό παλάτι, το οποίο περιείχε ποσότητες μαρμάρου, ψηφιδωτά δάπεδα, θέρμανση και υδραυλικά, όπως λουτρά, μεταξύ των υπηρεσιών που πρόσφερε. Και τα δύο πλοία διέθεταν τεχνολογία που θεωρούνταν επί μακρόν πρόσφατες εφευρέσεις.
Ως ένα από τα βασιλικά του πάθη, ο αυτοκράτορας Καλιγούλας διέταξε να κατασκευαστούν αρκετές μεγάλες φορτηγίδες για χρήση στη λίμνη Νέμη. Τα δύο πλοία, τα οποία ονομάστηκαν στη σύγχρονη εποχή ως Prima Nave και Seconda Nave, (Πρώτο πλοίο και Δεύτερο πλοίο), είχαν διαστάσεις 70m x 20m (230ft x 66ft) και 73m x 24m (240ft x 79ft) αντίστοιχα.
Αν και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα πλοία κατασκευάστηκαν κατά το καπρίτσιο ενός σπάταλου μονάρχη, ο προοριζόμενος σκοπός και η τελική τους χρήση αποτελούν εδώ και καιρό αντικείμενο συζήτησης από μελετητές και ιστορικούς. Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι ο Καλιγούλας κατασκεύασε τις φορτηγίδες για να δείξει στους ηγεμόνες των Συρακουσών της Σικελίας και στους Πτολεμαίους ηγεμόνες στην Αίγυπτο ότι η Ρώμη θα μπορούσε να συναγωνιστεί οποιαδήποτε πολυτελή φορτηγίδα αναψυχής κατασκεύαζαν. Άλλοι μελετητές υποστηρίζουν ότι ο Καλιγούλας σχεδίασε το ένα από τα πλοία του ως πλωτό ναό για τη Διάνα και ορισμένοι λένε ότι το άλλο πλοίο μπορεί να χρησιμοποιήθηκε ως πλωτό παλάτι όπου ο Καλιγούλας και η αυλή του θα μπορούσαν να επιδίδονται στις ατασθαλίες που του έχει αποδώσει η ιστορία.