Δήμοι: Ανοίγει ο δρόμος για απευθείας είσπραξη δημοτικών τελών

Spread the love

2026/06/26 at 1:54 ΜΜ 26/06/2026 newsroomΤη δυνατότητα απευθείας είσπραξης των δημοτικών τελών από τους δήμους, αντί της καταβολής τους μέσω των λογαριασμών ρεύματος, προβλέπει νομοτεχνική βελτίωση που κατέθεσε ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος στο νομοσχέδιο για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Η συζήτηση του νομοσχεδίου ολοκληρώνεται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, όπου αναμένεται και η σχετική ψηφοφορία.

Απευθυνόμενος στη Βουλή, ο κ. Λιβάνιος ανέφερε ότι μέσω της νομοτεχνικής βελτίωσης προβλέπεται η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, κατόπιν σύμφωνης γνώμης της ΚΕΔΕ και των συναρμόδιων υπουργείων, το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα εξέτασης και εφαρμογής ενός νέου συστήματος καταβολής των δημοτικών τελών, όχι πλέον μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ, αλλά και μέσω άλλων μηχανισμών, όπως συμβαίνει με τη φορολογική είσπραξη.

Όπως σημείωσε, με τον τρόπο αυτό ανοίγει ο δρόμος για θεσμική πρόβλεψη ώστε τα δημοτικά τέλη να αποσυνδεθούν μελλοντικά από τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος, κάτι που αποτελεί πάγιο αίτημα τόσο των παρόχων όσο και του ΔΕΔΔΗΕ, αλλά και των δήμων.

Η απευθείας καταβολή των δημοτικών τελών εκτιμάται ότι θα μπορεί να εφαρμοστεί από το 2028.

Λίγο αργότερα, σε συνομιλία του με κοινοβουλευτικούς συντάκτες, ο υπουργός εκτίμησε ότι η εφαρμογή του νέου συστήματος απευθείας πληρωμής αναμένεται να καταστεί εφικτή από τις αρχές του 2028.

Παράλληλα, με άλλη νομοτεχνική βελτίωση που κατέθεσε ο κ. Λιβάνιος σχετικά με το νέο εκλογικό σύστημα των αυτοδιοικητικών εκλογών (ενός γύρου), προβλέπεται ότι σε περίπτωση που κάποιος συνδυασμός, μαζί με τις συμπληρωματικές ψήφους, συγκεντρώνει ποσοστό κάτω του 42%, θα περιορίζεται η πλειοψηφία του στο δημοτικό συμβούλιο. Ενδεικτικά, όπως αναφέρθηκε, αντί για κατανομή 15-10 θα διαμορφώνεται σε 14-11, με στόχο μια πιο αναλογική αποτύπωση, όπως σημείωσε ο υπουργός.

«Εάν κάποιος συνδυασμός, μαζί με τις συμπληρωματικές ψήφους, πάρει κάτω από 42%, θα μειωθεί λιγάκι η πλειοψηφία, που έχει στο Δημοτικό Συμβούλιο. Αντί για παράδειγμα να είναι 15-10, θα είναι 14-11. Θα υπάρχει μία κάμψη των “τριών πέμπτων” σε πιο αναλογικό σύστημα, κατά τι», είπε ο κ. Λιβάνιος.

 

 

 

 

 

koutipandoras.gr

Αρέσει σε %d bloggers: