Οι τηλεπικοινωνίας ως μοχλός ανάπτυξης της τεχνητής νοημοσύνης

2025/03/31 at 12:10 ΜΜ 31/03/2025 newsroomΟι τηλεπικοινωνίας ως μοχλός ανάπτυξης
Οι τηλεπικοινωνιακοί φορείς θα μπορούσαν να αποτελέσουν τη ραχοκοκαλιά
της σημερινής οικονομίας της τεχνητής νοημοσύνης για την αναζωπύρωση
της ανάπτυξης. Αλλά η επιτυχία θα εξαρτηθεί από την αποτελεσματική
πλοήγηση στις πολύπλοκες δυναμικές της αγοράς, την αβέβαιη ζήτηση και τον
αυξανόμενο ανταγωνισμό.
Οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι παρέχουν εδώ και καιρό την υποδομή για την
επικοινωνία και τη σύνδεση των ανθρώπων. Τώρα είναι έτοιμοι να αναλάβουν
έναν νέο ρόλο: να δημιουργήσουν την υποδομή τεχνητής νοημοσύνης που
επιτρέπει στις επιχειρήσεις, τις κυβερνήσεις και τους καταναλωτές να
ξεκλειδώσουν το πλήρες δυναμικό της τεχνητής νοημοσύνης.
Ωστόσο, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών McKinsey, η εύρεση της χρυσής
τομής για την επίτευξη σημαντικών εσόδων και την ανανέωση της επιτυχίας
θα απαιτήσει ταχύτητα και ακρίβεια εν μέσω πολύπλοκων δυναμικών της
αγοράς, αβέβαιης ζήτησης και σημαντικών ανταγωνιστικών αντιξοοτήτων. Οι
καθυστερήσεις ή οι λανθασμένες κινήσεις μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο οι
φορείς εκμετάλλευσης να μείνουν περισσότερο πίσω από τους
υπερκλιμακούμενους και άλλους νεοεισερχόμενους στην αγορά, οι οποίοι
ήταν οι κύριοι αποδέκτες της αυξανόμενης κατανάλωσης δεδομένων κατά την
τελευταία δεκαετία, ενώ τα έσοδα των τηλεπικοινωνιών παρέμειναν σε μεγάλο
βαθμό στάσιμα.
Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών που μπορούν να κινηθούν γρήγορα μπορεί να
έχουν πλεονέκτημα στην αγορά. Το τεράστιο αποτύπωμά τους, η γεωγραφική
τους εμβέλεια και η ικανότητά τους να διαχειρίζονται δίκτυα μεγάλης κλίμακας
και μεταβλητή ζήτηση τους τοποθετούν σε θέση να ανταποκριθούν στην
αυξανόμενη ανάγκη για υπολογιστές υψηλών επιδόσεων και συνδεσιμότητα
που καθοδηγείται από εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης γενικής και
πρακτορικής νοημοσύνης. Μέχρι το 2030, η ζήτηση για κέντρα δεδομένων
μπορεί να υπερτριπλασιαστεί, με επέκταση της χωρητικότητας σε νέες
αγορές.
Η κατασκευή και η λειτουργία αυτών των κέντρων δεδομένων θα απαιτήσει
οπτικές ίνες για τη σύνδεσή τους (είτε μεταξύ τους είτε με τους τελικούς
χρήστες), χώρο και ενέργεια για τη φιλοξενία τους και GPU (μονάδες
επεξεργασίας γραφικών) για την εκπαίδευση των μοντέλων τεχνητής
νοημοσύνης και την εξαγωγή συμπερασμάτων. Οι επιχειρήσεις θα χρειαστούν
επίσης διαμορφώσιμες λύσεις δικτύου – ουσιαστικά την επόμενη γενιά δικτύων
που καθορίζονται από λογισμικό (SDN) – για την αποτελεσματική διαχείριση
των απαιτήσεων για τα διάφορα φορτία εργασίας AI που εκτελούνται μέσω
του cloud. Αυτά μπορούν να παρουσιάσουν ευκαιρίες για τις
τηλεπικοινωνιακές εταιρείες, καθεμία από τις οποίες ποικίλλει ως προς το
μέγεθος της επένδυσης, τον κίνδυνο και το δυναμικό εσόδων. Η βιωσιμότητα

κάθε ευκαιρίας για έναν δεδομένο φορέα εκμετάλλευσης θα διαφέρει ανάλογα
με την περιφερειακή ζήτηση, τη δομή της αγοράς και τη βάση περιουσιακών
στοιχείων του οργανισμού, την όρεξη για ρίσκο και τη χρηματοοικονομική του
θέση. Όπως είναι φυσικό, ο ανταγωνισμός σε αυτόν τον χώρο εντείνεται από
πολλές πλευρές – τους παρόχους υπηρεσιών cloud, ιδίως τους hyperscalers,
τους παρόχους ανταλλαγής cloud και άλλους νεοεισερχόμενους στην αγορά.
Επιπροσθέτως, η εμφάνιση οικονομικότερων μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης
μπορεί να επιταχύνει τη ζήτηση για εξαγωγή συμπερασμάτων τεχνητής
νοημοσύνης και κατανεμημένους υπολογισμούς τεχνητής νοημοσύνης, οπότε
αξίζει τον κόπο οι φορείς εκμετάλλευσης να αξιολογήσουν τις επιλογές τους
τώρα.